Net als vele andere branches, wordt ook de reclamewereld steeds digitaler. Krantenadvertenties worden vervangen door een campagne op Google of social media, uitnodigingen per mail verzonden en wie helemaal van nu is heeft ook zijn eigen app. Hoe kun je efficiënt reclame maken in 2021? Wat zijn de richtlijnen? En hoe val je op in de massa? Tips & tricks!
Reclame maken in 2021
Vergeet flyeren, reclame maken in 2021 doe je digitaal! Met online campagnes, de juiste content en doelgerichte targeting. Alles om het jouw publiek zo gemakkelijk mogelijk te maken! Qua kanalen kun je denken aan Google, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok en externe websites die zich richten op jouw doelgroep. Adverteren in apps als WhatsApp en Messenger kan ook.
De juiste content voor je campagnes
Met alleen het juiste kanaal ben je er nog niet, het oog wil ook wat! Zorg altijd voor een herkenbare vormgeving: in de huisstijl van je bedrijf. Goed beeldmateriaal is het belangrijkste onderdeel van je campagne. Mensen kijken eerst voordat ze lezen. Bewegend beeld scoort het best: een video wordt gemiddeld vier keer zo vaak geliked en gedeeld als een foto. Wil je helemaal volgens de laatste trends reclame maken in 2021? Dan kun je het best een animatie laten maken. Dit is een (korte) bewegende graphic, voorzien van toffe effecten en een goede call-to-action. Ook deze kun je in de huisstijl van je bedrijf laten maken. En een extra voordeel: een animatie is tijdloos, je kunt hem telkens weer gebruiken.
Richtlijnen voor targeting
Is de campagne klaar voor livegang? Dan is het zaak om deze goed te targetten. Als je dit niet doet, is de kans groot dat je veel irrelevante kliks krijgt: mensen die geen interesse hebben in jouw product of dienst en direct weer wegklikken. De basisgegevens voor het kiezen van de juiste doelgroep zijn: geslacht, leeftijd en locatie. Om de resultaten te verfijnen kun je de nodige interessegebieden toevoegen. Denk hierbij aan: hobby’s, shopping categorieën en targeting op basis van het klikgedrag. Succes gegarandeerd!