Als sportclub is het niet alleen zaak om te werken aan je positionering in het veld, ook daarbuiten is het belangrijk om voor de nodige naamsbekendheid te zorgen. Reclame maken als sportvereniging kan zowel online als offline. Hoe? Wij hebben 3 pr-toppers voor je op een rij gezet.
Reclame maken als sportvereniging met bedrukte T-shirts
Werken aan je naamsbekendheid kan gewoon in het veld! Door de spelers in te zetten als ´wandelend reclamebord’ met bedrukte T-shirts. Laat shirts bedrukken in de kleuren van de club met jullie naam, logo, een slogan en/of het webadres erop. Veel spelers dragen hun clubshirt ook buiten het veld, in hun vrije tijd of tijdens de wekelijkse work-out in de sportschool bijvoorbeeld. Zo maken ze onbewust extra reclame voor de vereniging. Win-win!
Online positionering
Ook op het web valt winst te behalen als sportclub. Nu we veel tijd thuis doorbrengen, is het online publiek enorm toegenomen. Online promotie kan zowel betaald, als onbetaald (organisch). Via jullie website, social media-kanalen en op Google bijvoorbeeld. Houd mensen op de hoogte van het wel een wee van de club, geef een kijkje achter de schermen, blog over relevante onderwerpen, voer een doelgerichte campagne uit en zie de support groeien.
Reclame maken als sportvereniging via sponsoren
Sponsoren zijn ook een goede ingang voor promotie. Enerzijds maak je als club natuurlijk reclame voor je sponsoren: met reclameborden langs de lijn en shirts met het logo van de sponsor erop, maar dit is een wisselwerking. Het bedrijf dat jou support maakt op haar beurt ook reclame voor jou: op hun online kanalen, in de bedrijfskantine en in hun offline drukwerk. Zo helpen jullie elkaar naar de overwinning. Een goedkope manier om dit te doen is door kartonnen koffiebekers in te kopen en deze als promotiemateriaal te gebruiken.