Een gouden regel binnen het ondernemerschap is dat je moet doen waar je goed in bent! Je talenten benutten en niet ‘alles een beetje’ kunnen. Sommige zaken kun je nou eenmaal beter aan een professional overlaten. Hiermee voorkom je dat je urenlang zit te prutsen en uiteindelijk meer tijd – en dus geld – kwijt bent! Bedrijfsactiviteiten uitbesteden? Waar kun je terecht voor de expertises die intern ontbreken? 2 veelgebruikte voorbeelden!
Bedrijfsactiviteiten uitbesteden
Bedrijfsactiviteiten uitbesteden kan letterlijk binnen elk vakgebied. ‘Schoenmaker hou je bij je leest’ is een bekende uitdrukking, die ons leert dat we moeten doen waar we goed in zijn! Bedrijfsactiviteiten uitbesteden scheelt namelijk een hoop tijd en kopzorgen! Wat je precies uitbesteedt is natuurlijk aan jou. Het ligt er maar net aan welke kennis en kunde je in huis hebt en welke niet. Voor elk vakgebied is de juiste expert te vinden. Wij hebben 2 voorbeelden op een rij gezet van diensten die vaak door externe partijen worden uitgevoerd.
#1 Online marketing
Online marketing is een vak apart. Google voert gemiddeld eens in de zes weken updates uit en speelt voortdurend in op trends in de markt. Dit betekent dat je jouw online content ook up to date moet houden, lees: volgens de algoritmes van Google. Als je hier niet fulltime mee bezig bent, kun je dit het best aan een expert overlaten! Bij online marketing kun je denken aan: SEO en SEA. Een expert in de buurt vind je simpel en snel met een zoekopdracht. ‘Online marketing Deventer’ bijvoorbeeld. Het bedrijf dat bovenaan staat in de zoekresultaten is gegarandeerd goed in wat hij doet!
#2 Vormgeving
Ook animeren is een expertise die niet elk bedrijf in eigen huis kan uitvoeren. Een logo ontwerpen bijvoorbeeld, de huisstijl van het bedrijf ontwikkelen en goede bedrijfsfoto’s voor de website maken. Vormgeving is erg belangrijk! Uit onderzoek is gebleken dat mensen (potentiële klanten) eerst visueel geprikkeld moeten worden, voordat ze besluiten om verder te lezen.