Bedrijfsactiviteiten uitbesteden is niet altijd gemakkelijk, maar wel zo efficiënt! Het liefst doe je natuurlijk zo veel mogelijk zelf, maar alles kunnen is onmogelijk! Sommige dingen moet je aan een expert overlaten. Wij hebben een top 3 gemaakt van bedrijfsactiviteiten die je het best aan een pro kunt overlaten.
#1 Online marketing
Online marketing is een breed begrip. Het omvat alle activiteiten die je uitvoert ten behoeve van de online promotie van je bedrijf. Op je eigen website bijvoorbeeld, maar ook in je advertenties en linkbuilding. Dit laatste is een vorm van marketing waarbij een externe website een artikel plaatst, waarin een link naar jouw site is verwerkt. Hoe meer links van anderen naar jouw site leiden, hoe hoger je wordt weergegeven in de zoekresultaten. Google beschouwt jou dan namelijk als een expert binnen dit vakgebied. Linkbuilding uitbesteden is verstandig. Marketeers hebben een archief met enkele tien- tot honderdduizenden sites, waarmee jij gelinkt kan worden!
#2 Logistieke bedrijfsactiviteiten uitbesteden
Verkoop je producten voor de consumentenmarkt? Dan ben je waarschijnlijk al veel tijd kwijt aan de productontwikkeling, prototyping en aan het up to date houden van de webshop. Logistieke bedrijfsactiviteiten uitbesteden, zoals de magazijnopslag en het verzenden van de artikelen, scheelt een hoop tijd… en ruimte! Er zijn speciale fulfillment centers die dit soort taken uit handen nemen. Artikelen worden hier opgeslagen en rechtstreeks naar de klant verzonden. Het enige waar jij je als ondernemer druk om hoeft te maken is de verkoop!
#3 Bedrijfsvideo’s
Bewegend beeld scoort goed! Gemiddeld zelfs vier keer beter dan stilstaand beeld, zoals een foto. Bedrijfsvideo’s kunnen verschillende concepten hebben. Een kijkje achter de schermen bijvoorbeeld, een vlog of een professionele presentatie van jullie producten en diensten. Hiermee kun je potentiële koper visueel prikkelen en het bedrijf een gezicht geven. Ook filmen en monteren is vakwerk dat je beter aan een professional kunt overlaten. Voordeel van een bedrijfsvideo is dat hij tijdloos is en eindeloos te gebruiken.