Online kijken we liever dan dat we lezen. Wil je iets promoten? Bewegend beeld scoort gemiddeld vier keer beter dan een foto! Hoe kun je video’s voor je marketing inzetten? Wat laat je zien? Hoe vaak post je iets? Wat is een animatie? En hoe zorg je voor professionele filmpjes? 3 tips voor visuele helden op het web.
#1 Krachtige video’s voor je marketing
Video’s zijn al een paar jaar koploper in het lijstje ‘Beste online content’. Het grote voordeel van filmpjes is dat je er alles in kwijt kunt. Je kunt je doelgroep in tekst en beeld laten zien wat je aanbiedt. De beste video’s zijn namelijk aangekleed met de nodige toelichting en/of ondertiteling. Zorg altijd voor een goede opening, een krachtige boodschap en een knaller van een einde! Hiermee grijp je meteen de aandacht, speel je in op emotie en zet je het publiek aan tot actie.
#2 Wat laat je zien in bedrijfsvideo’s?
Een kijkje achter de schermen staat met stip op één als het gaat om wat klanten het liefst zien van een bedrijf. Ze willen weten wie je bent, wat je doet en waar het product dat ze kopen vandaan komt. Vertel je bedrijfsverhaal! Vloggen kan ook en levert soms tienduizenden hits op YouTube en andere social media-kanalen op. Voor productvideo’s kun je laten zien hoe iets wordt gemaakt of een zogenaamde ‘unboxing video’ maken: een filmpje waarin jouw product wordt uitgepakt en gereviewd. Om online te scoren post je minimaal drie keer per week iets op social media, waarvan minimaal één keer per week een video.
#3 Animatievideo’s voor je marketing
Een animatie laten maken is ook een krachtige manier om op te vallen in de online crowd! Dit kun je het best door een professional laten doen: door een designer. Een animatie is een korte video, meestal in de huisstijl van jouw bedrijf. Hij is tijdloos, helemaal van nu en keer op keer te gebruiken voor je online promotie.